Ermenistan Ulusal Güvenlik Servisi’nden yapılan açıklamaya göre, 22 Haziran 2026 tarihinde Ulusal Güvenlik Servisi Direktörü Andranik Simonyan başkanlığında, savaş esirleri, rehineler ve kayıp (akıbeti bilinmeyen) kişilerle ilgilenen Kurumlararası Komisyon’un olağan toplantısı gerçekleştirildi.
Simonyan açılış konuşmasında, bir önceki toplantıda tespit edilen temel sorunları ve bunların çözümüne yönelik verilen talimatların uygulanma sürecini değerlendirdi.
Toplantıda ayrıca, 1 Mayıs 2026 tarihinde yürürlüğe giren “Askeri Harekâtlar Sonucunda Oluşan Koşullarda Kayıp Kişiler Hakkında” Ermenistan Yasası’nın getirdiği düzenlemeler ele alındı. Bu düzenlemelerin kayıp kişilere ilişkin meselelerin sistematik şekilde çözülmesi açısından önemi vurgulanırken, yasanın uygulanmasına yönelik organizasyonel çalışmalar hakkında da bilgi verildi.
Görüşmeler sırasında çeşitli devlet kurumları ve ilgili kuruluşlar arasındaki koordinasyonun güçlendirilmesine ilişkin konular da değerlendirildi.
Toplantı sonunda ilgili talimatlar verilirken, bundan sonraki çalışmaların temel yönleri belirlendi.
Kaynak: Ermeni Haber









