Tatilde bulunan Ermenistan Başbakanı ve iktidardaki “Sivil Sözleşme” Partisi Genel Başkanı Nikol Paşinyan, 28 Mayıs’ta Ermenistan Cumhuriyet Meydanı’nda düzenlenecek askeri geçit töreninde Ermenistan’ın 2022’den sonra satın aldığı teçhizatının sunulduğunu açıkladı.
Kotayk idari bölgesindeki seçim propaganda sırasında sakinlerle buluşmasında bunun “Hesap-Askeri geçit töreni” olduğunu belirten Paşinyan, ayrıca şunları kaydetti:
“Ordunun yıktığımızı dedikodu yaptılar. Biz, orduyu yıkmadık, aksine onların sözde ordu harabesini bir yana koyup sıfırdan bir ordu kurduk. Cumhuriyet Meydanı’na gelin ve bu orduyu görün!”
Başbakana göre, törende sunulacak teçhizatının yüzde 90’ı 2022’den sonra elde edilmiş oldu. Ermenistan ordusunun temel topçu silahlarının biri oalrak sayılan “D-30” topçu sistemi ise, fabrika çıkışlı versiyonuyla Ermenistan’a ilk kez 2023’te sevkiyat edildi.
“Birinci kullanıcı bizdir. Fabrikadan çıktı ve Ermenistan’a geldi.” diye sözlerine ekledi.
Paşinyan ayrıca, Ermenistan’ın eski sihalanma durumuna da değinmiş olup ordunun silahlarının büyük kısmının 1950-70 tarihlerindeki üretim olduğunun altını çizdi. Ona göre Ermenistan ve Azerbaycan’ın karşılıklı olarak birbirlerinin toprak bütünlüğünü tanımasının ardından, uluslararası piyasalarda Ermenistan için askeri teçhizat satın alma konusunda yeni fırsatlar oluştu.
Paşinyan ayrıca şu ifadeleri kullandı: “Komşularımızın toprak bütünlüğünü tanımdığımızdan ve komuşlarımızın toprak bütünlüğümüzünü tanımdıklarından sonra bizim için silah pazarı açıklandı. Çünkü kendi toprağının güvenliğini ve dokunulmazlığını savunmak meşru bir haktır.”
Kaynak: Ermeni Haber









