Ermenistan Başbakan Yardımcısı Mher Grigoryan, ABD Bağımsızlık Günü dolayısıyla düzenlenen etkinliğe katıldı ve bir kutlama konuşması yaptı.
Ermenistan Hükümetinin açıklamasına göre Grigoryan, konuşmasında ABD’nin 250 yıllık bağımsızlık yıldönümünü kutlayarak özgürlük, bağımsızlık ve eşitlik değerlerinin iki ülke arasındaki ilişkilerin temelini oluşturduğunu vurguladı.
Grigoryan, Ermenistan-ABD ilişkilerinin son yıllarda önemli ilerleme kaydettiğini belirterek, özellikle 2025 ve 2026 yıllarındaki gelişmelere dikkat çekti. 8 Ağustos 2025’te ABD Başkanı’nın da şahitliğinde Ermenistan ve Azerbaycan arasında imzalanan ortak deklarasyonun bölge için önemli bir dönüm noktası olduğunu ifade etti.
Başbakan Yardımcısı ayrıca ABD’nin aktif katılımıyla Güney Kafkasya’nın barış ve istikrar dönemine girdiğini söyledi ve son dönemde ABD Başkan Yardımcısı JD Vance ile Dışişleri Bakanı Marco Rubio’nun Ermenistan ziyaretlerine, imzalanan kapsamlı ortaklık anlaşmalarına ve TRIPP projesi kapsamındaki stratejik işbirliğine değindi.
Grigoryan, TRIPP’in sadece barış için değil, aynı zamanda bölgesel ve küresel ulaşım hatları açısından da önemli bir merkez olacağını belirtti.
Konuşmasının sonunda Ermeni diasporasına da değinen Grigoryan, ABD’de yaşayan Ermenilerin ülkenin gelişimine katkı sağladığını ve iki ülke arasındaki dostluğu güçlendirdiğini ifade etti.
Kaynak: Ermeni Haber








