Avrupa Birliği (AB) Ermenistan’dan gönderilen kayısının ilk sembolik sevkiyatını resmen teslim aldı. Bu gelişme, Ermeni ürünlerinin Avrupa pazarındaki fırsatlarının genişlemesi açısından yeni bir dönemin başlangıcı olarak değerlendiriliyor.
Konuyla ilgili açıklama yapan AB Genişlemeden Sorumlu Komiseri Marta Kos, kayısının Avrupa Birliği ile işbirliğini simgeleyen bir köprü niteliği taşıdığını vurguladı.
Kos, X hesabından yaptığı paylaşımda şu ifadeleri kullandı: “Ermeni kayısısının ilk sembolik partisi Avrupa Birliği’ne ulaştı. Hediyeleri ve verimli sohbeti için Ermenistan Bölgesel Yönetim ve Altyapı Bakanı David Khudatyan’a teşekkür ederim. Bu adım, Ermeni üreticilerin ihracatlarını çeşitlendirmelerine ve daha fazla yüksek kaliteli ürünü yeni pazarlara sunmalarına yardımcı olacak.”
Avrupa Birliği’nin, Rusya tarafından uygulanan ekonomik kısıtlamalara yanıt olarak Ermenistan’a 50 milyon avronun üzerinde acil mali destek sağlayacağı bildirildi. Söz konusu adımın, Ermeni ürünlerinin Avrupa pazarına erişimini kolaylaştırmayı ve bölgesel altyapıların yeniden açılmasını teşvik etmeyi amaçladığı ifade edildi.
Kaynak: Ermeni Haber







